wtorek, 26 lutego 2013

Chlebek bananowy

Przyznam szczerze, że do niedawna sceptycznie podchodziłam do chlebków bananowych, ale przepis, który podaję poniżej pozwolił mi uwierzyć w te wypieki. Chlebek jest delikatny, wilgotny i nie za słodki. Serdecznie polecam na drugie śniadanie. 

Chlebek bananowy



2 duże dojrzałe banany
1 jajko
2 łyżki oleju
1/2 szkl soku pomarańczowego
1 łyżeczka cynamonu
2 duże dojrzałe banany
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki mielonych migdałów
2 łyżki miodu (ja dodałam wrzosowy)











- banany, jajko, sok pomarańczowy, olej i miód łączymy w mikserze na gładką masę (wiem, bo wypróbowałam, że widelcem też się da, tylko banany muszą być mocno dojrzałe)
- do masy przesiewamy mąkę, migdały, proszek do pieczenia i cynamon
- wszystko mieszamy na w miarę gładką, jednolitą masę
- wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temp 180 C na ok. 40 minut
- po wyjęciu z piekarnika dobrze jest pozwolić chlebkowi ostygnąć, choć przyznam szczerze przychodzi mi to z dużym trudem
- na koniec chlebek posypuję jeszcze cukrem pudrem, ale nie jest to konieczne

Smacznego:)



Chlebek bananowy

1 komentarz: