poniedziałek, 29 września 2014

Risotto z podgrzybkami

Ostatnio, ku niezadowoleniu moich pociech, polubiłam bardzo zbieranie grzybów. I nie zniechęca mnie marudzenie małoletnich i znudzenie wypisane na ich malutkich buźkach. Ku uciesze mamuśki muszą dzielnie maszerować. Marzył mi się post o grzybobraniu, ale jakoś zawsze, przez to dziecięce marudzenie, nie mam czasu zrobić zdjęć. Ale za to od dziś dzielę się dziełami, które powstają po każdej wyprawie do lasu. Mam nadzieję, że spodobają się wam na tyle, że sami wybierzecie się na grzyby.


Risotto z podgrzybkami



200 g ryżu arborio 
500 ml bulionu warzywnego
100 ml białego wina
50 g dojrzałego sera żółtego (u mnie bursztyn)
2 szalotki
300 g podgrzybków
sól
pieprz
masło
olej











- Grzyby dokładnie oczyszczamy i kroimy na mniejsze kawałki. Szalotkę kroimy w kostkę. 
- Na rozgrzaną patelnię wlewamy olej, a następnie nakładamy szalotkę. Lekko ją solimy i pozwalamy się zeszklić. W momencie, kiedy szalotka nabierze połysku dokładamy grzyby i smażymy razem około 10 minut. 
- Następnie na patelnię trafia mój ulubionych ryż. Uwielbiam tą mgiełkę ze skrobi, którą zostawia na rękach. Ryż chwilę przesmażamy, a następnie podlewamy białym winem. W momencie kiedy wino odparuje dolewamy pierwszą chochelkę bulionu. Pozwalamy jej się zredukować na wolnym ogniu. Czynność powtarzamy do momentu, w którym ryż będzie ugotowany. Wtedy gasimy ogień pod patelnią. Dosypujemy starty ser i dokładamy łyżkę masła. Solimy i przyprawiamy pieprzem do smaku.

Smacznego:)

Risotto z podgrzybkami

Risotto z podgrzybkami



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz