wtorek, 25 sierpnia 2015

Rustykalna tarta z brzoskwiniami

Nie do końca rozumiem pojęcie rustykalności w tym przepisie. W sumie chodzi chyba o sposób zawijania ciasta. Fakt prezentuje się dość rustykalnie i wygląda jak nie z tej epoki, ale może jest w tym jakieś głębsze dno. Co tam, powtarzam za wszystkimi, bo mi smakuje, bo kruchego ciasta nigdy w nadmiarze, zwłaszcza tego mocno chrupiącego z wierzchu. A dlaczego brzoskwinie? Bo brzoskwinie uwielbiają kruche ciasto, a ja uwielbiam brzoskwinie. To taki mój owoc zakazany, bo mam na nią uczulenie, ale od czasu do czasu nikomu jeszcze nie zaszkodziło - zwłaszcza w niedomiarze. 


Rustykalna tarta z brzoskwiniami



Składniki:

200 g mąki pszennej
100 g masła
1 jajko
50 g cukru
2 łyżki śmietany
1 łyżka mąki pszennej lub kaszki manny
3-4 duże brzoskwinie

Rustykalna tarta z brzoskwiniami


Przepis:

- Mąkę przesiewamy, dodajemy do niej cukier, śmietanę, jajko i zimne masło. Wyrabiamy kruche ciasto i odstawiamy je do lodówki na godzinę.
- Brzoskwinie dokładnie myjemy, pozbywamy się pestek i kroimy na ćwiartki.
- Zimne ciasto rozwałkowujemy, na blacie obsypanym mąką, na grubość 2 mm. Na środku posypujemy mąką albo kaszą manną, aby wchłonęły ewentualnie wyciekający sok z brzoskwiń. Następnie dosyć ciasno i w sporej ilości układamy brzoskwinie. Kolejno delikatnie podważają brzegi ciasta zawijamy je na wierzch owoców, tak aby powstało nam zgrabne kółko z dziurką po środku. 
- Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 C na 20 minut. Podajemy na ciepło lub na zimno. 
- Ja na swojej tarcie ułożyłam jeszcze jeżyny, gdyż trafiły mi się bardzo słodkie brzoskwinie, a jeżyny w swej naturze bywają kwaśne. 

Smacznego :) 

Rustykalna tarta z brzoskwiniami

Rustykalna tarta z brzoskwiniami

1 komentarz: