czwartek, 28 lutego 2013

Pierożki razowe z wędzonym serem

Niedawno w sklepie napotkałam wędzony ser solankowy. Kupiłam, spróbowałam i zakochałam się. Idealnie smakuje w postaci, w jakiej jest sprzedawany, ale ja postanowiłam podać go na ciepło. Przygotowałam pierożki z mąki razowej nadziewane serem. Wyszły przepyszne. Mocny wędzony smak sera i orzechowy posmak mąki, do tego grubo mielony kolorowy pieprz i dla chętnych okrasa.



Pierożki razowe z wędzonym serem





- 300 g mąki pszennej razowej
- 1 i 1/2 szkl bardzo ciepłej wody
- 1 łyżka oleju 
- 1/2 łyżeczki soli
- 1/2 łyżeczki pieprzu kolorowego grubomielonego
- 2 żółtka
- 250 g sera wędzonego solankowego










 

- z mąki, soli i ciepłej wody zagniatamy ciasto (wodę dodajemy stopniowo, tak aby ciasto było sprężyste, nadmiar wylewamy)
- pod koniec wyrabiania ciasta dolewamy olej
- ciasto odstawiamy na 10 minut pod ciepłą miskę
- z sera, dwóch żółtek i pieprzu wyrabiamy farsz (nie dodajemy już soli, gdyż ser jest wystarczająco słony)
- ciasto rozwałkowujemy na grubość 3 milimetrów i wycinamy pierożki (ja robię to szerokim kieliszkiem do wódki), 
- na każdy kawałek ciasta nakładamy pół łyżeczki farszu i zlepiamy ze sobą na pół, następnie naciągamy ciasto i łączymy dwie strony
- pierożki gotujemy w osolonej wodzie przez 3-5 minut
- dla chcących można pierożki podać z okrasą, ale bez niej są również przepyszne

Smacznego:)

Pierożki razowe z wędzonym serem

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz