czwartek, 28 marca 2013

Ciacho kokosowo - ananasowe

Pyszne ciasto z morzem wiórków kokosowych i soczystego ananasa. Wilgotne, nie za słodkie. W sam raz na pierwsze dni słońca. Delikatne i pełne zwykłych - niezwykłych aromatów. Przepis znalazłam tu everyday cooking. Szczerze polecam - ciacho pychota. Ja robiłam je na tortownicę 25 cm, więc ciut zwiększyłam proporcje.



Ciasto kokosowo - ananasowe
220 g miękkiego masła 

220 g cukru
330 ml kwaśnej śmietany
300 g mąki pszennej
2 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
200 g wiórków kokosowych
350 g świeżego ananasa














- Masło ucieramy z cukrem na puch. Dodajemy 1 łyżkę mąki i stopniowo po 1 jajku, cały czas miksujemy (na wolnych obrotach, żeby masa się nie zważyła).
- Kiedy jajka połączą się z masłem i cukrem dosypujemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną.
- Następnie dosypujemy wiórki kokosowe. Masa może się wydawać gęsta, ale tak ma właśnie być.
- Na koniec dodajemy pokrojonego w kostkę ananasa i łyżkę mieszamy masę.
- Tortownicę smarujemy masłem i opruszamy mąką. Masę wykładamy na tortownicę i wyrównujemy wierzch łyżką.
- Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 C przez 65 - 75 minut. Do suchego patyczka.
- Podajemy posypane cukrem pudrem.


Smacznego:)

Ciasto kokosowo - ananasowe

Ciasto kokosowo - ananasowe

1 komentarz: